Selasa, 9 Julai 2013

"AIR TANGAN"


Assalamualaikum...salam 1 malaysia...Waduh2 lamanya blog ummi menyepi...ummi pun sangat2 rindu nak update blog ummi ni,memandangkan kesibukan dan masa terhad,blog ummi terhenti seketika..Jom kawan2 yang bergelar isteri kita SHARE and SHARING...

9 TIPS KEPADA ISTERI AGAR RUMAHTANGGA ANDA BOLEH TERUS BAHAGIA MELALUI "AIR TANGAN" ANDA!

Di zaman ini kebanyakkan isteri mempunyai kerjaya yang memaksa mereka untuk memikul tanggungjawan dan tugasan di pejabat lebih berat. Akan tetapi anda harus ingat, jangan sampai anda abaikan 100% aspek memasak untuk suami anda ini. Kelak buruk padahnya.

9 tips agar anda boleh terus mengikat tali perkahwinan
 anda dengan penuh bahagia melalui masakan ‘air tangan’ anda.

1. Jangan jadikan alasan anda tidak tahu memasak. Keluarkan sedikit modal untuk pergi menghadiri kelas dan kursus masakan.

2. Kerapkan menonton rancangan masakan yang ada di TV dan ambil nota. Kemudian terus anda cuba resipi yang anda dapat itu untuk mencuba memasaknya di dapur.

3. Beli dan baca buku masakan yang ada di pasaran.

4. Pada hujung minggu, anda boleh ajak suami anda untuk pergi membeli barang-barang dapur dan simpan stok untuk seminggu.

5. Jika anda penat, pujuk suami anda untuk turut membantu anda di dapur. Ini dapat mengeratkan lagi hubungan anda berdua.

6. Anda boleh bertanya sekali-sekala kepada suami anda apakah masakan yang dia teringin sangat untuk rasa. Cuba penuhi permintaan dia. Pasti dia akan bertambah-tambah sayang anda.

7. Jangan biarkan dapur anda langsung tidak berasap untuk jangka masa yang lama. Paling kurang pun anda boleh beli makanan sejuk beku seperti sosej, nugget, kentang-goreng, karipap frozen. Masak dan sediakan untuk suami anda.

8. Untuk menjimatkan masa, anda boleh sediakan sekali dulu bahan-bahan asas masakan seperti bawang dan cili kering yang siap dikisar. Simpan dalam peti ais kerana ia lebih tahan lama. Anda boleh pujuk minta bantuan dari suami anda untuk sama-sama membantu.

9. Dalam sehari, sesibuk mana anda pun, anda wajib meluangkan masa menyediakan masakan untuk suami anda.

Semoga tips-tips ini dapat membantu anda untuk terus ‘tambat’ perut suami anda dengan air tangan anda.

Tiada yang lebih bermakna dan indah selain anda menerima kata-kata ucapan ‘terima kasih ayang’ daripada suami anda kelak ketika dia merasa masakan anda. Ketika itulah anda akan merasai satu kepuasan sebenar anda hidup sebagai seorang isteri.
SUAMI ISTERI @ Rahsia Perkahwinan

Tiada ulasan: