Jumaat, 6 Julai 2018

SYURGA BUATMU ADIK ADAM RAYQAL


Baru-baru ini kita di gemparkan pembunuhan yang sangat tragis terhdap bayi yang berumur 5 bulan...tanpa rasa belas kasihan..sungguh kejamnya c pelakuh..Bayi Adam Rayqal di laporkan oleh pelakuh, telah diculik oleh seorang lelaki yang mendakwa bapa kepada bayi.. polis telah pergi ke rumah c pelakuh kerana terdapat keraguan di dalam keterangannya. Polis menemui mayat Adam Rayqal di dalm peti ais bahagian dingin beku..Remuk dan luluh hati seorang ibu yang mengandungkan 9 bulan 10 hari bila melihat kesudahan anaknya begitu.


kesiannya kamu sayang adam...kamu di dera hingga menyebabkan kematian
 Teringat abang eqal yang tiadak tahun mengadu apa-apa...kadang-kadang bila ada lebam di badannya...terfikir juga macam mana abang eqal di layan,sabar ka mereka melayan karenah abang eqal..yang selalu mengamuk bila datang moodnya yang kurang ok..biar pun abang eqal sudah berusia 14 tahun,tetap kerisauan tetap ada. Sekarang abang eqal sudah pandai mengadu,bila di tanya,"abang di mana sakit",abang eqal akan tunjuk di kepalanya..terfikir juga ,mesti kepala abang eqal selalu di pukul atau kepala di ketuk(bukannya menuduh,tapi kadang-kadang dapat rasa ada sesuatu yang kurang baik di sekolahnya,sebab abang eqal sudah mula tidak mahu ke sekolah dan selalu terkejut sambil cuba mempertahankan diri bila kita angkat tangan) ..Kesiannay abang eqal,maafkan umi & ayah.Kerana umi&ayah tiada pilihan,terpaksa juga hantar abang eqal  ke sekolah.Muda-mudahan abang eqal sentiasa dalam lindungan kasih sayang-NYA..Aamin

comelnya kamu sayang
adam rayqal..
makcik tak pernah kenal adam sebelum ni..
makcik tak pernah jumpa adam..
makcik tak pernah kucup pipi adam..
makcik tak pernah pegang tangan adam..
makcik tak pernah peluk adam...
makcik tak ada pun pertalian keluarga dengan keluarga adam..
wallahi wahai adam sayang..
harini,adam buat airmata makcik mengalir..adam buat jutaan airmata mengalir..
adam buat makcik betul2 rasa sebak..adam buat hati makcik hiba sangat2..
tapi..dalam masa makcik sedih..makcik rasa bangga sangat2 dengan adam..sebab adam ke syurga tanpa sebarang halangan...adam manusia yang putih bersih..bersih dari segala dosa..apa yang buat makcik bangga..nanti ketika kita semua berkumpul di padang mahsyar...adam bangun..adam berkata depan Allah.."Ya Allah,itu ibubapa ku,itu mak ayah ku,ketika didunia aku tak sempat berbual dengan mereka,aku belum sempat berkasih sayang dengan mereka..aku belum sempat bergurau senda dgn ibu bapaku,harini,izinkan mereka bersama sama ku didalam syurga MU Ya Allah...untuk aku lepaskan segala rasa rinduku kepada mereka..mereka juga terlalu rindukan aku...."
Allahu Adam...adam mampu memberi syafaat utk ibubapa adam...adam..adam anak yang sangat hebat....
adam..berbahagia ya dalam syurga...kalau Allah izin..nanti makcik cari adam kat sana..
hati mana yang tidak sedih dengan berita adam...wallahhi..makcik sedih sgt adam..makcik harap pesalah dihukum dengan hukuman yang setimpal dengan perbuatannya..aamiin..
kami sayangkan kamu adam..
berehatlah..bersuka ria lah di negeri yang tiada lagi kekejaman untuk mu.... 

Salam Takziah buat ahli keluarga adik Adam Rayqal. Semoga Allah beri ketabahan kepada kalian, dan kita semua sama-sama doakan Allah hadiahkan ketenangan hati dan rezeki yang lebih baik di masa hadapan untuk ibu dan ayah Adam.Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..









❤️❤️s
B BBB



s
Catat Ulasan