Rabu, 10 Ogos 2011

WAh!!! Eqal Ada Share Kelapa Sawit....

Assalamualaikum semua....alhamdulillah hari ini kita sudah berposa hari yang ke-10...moga2 anda semua diluar sana sentiasa di bawa lindungan-NYA...


Now moa kongsi berita yang sangat mengembirakan aku dan hubby dan andai eqal ni faham, pasti eqal juga akan tersenyum gembira...rasanya bukan semua orang dapat kegembiraan macam yang kami alami...story eqal the brave boy tergendala buat seketika...namun ia akan di sambung juga di lain masa....
Kata Abah; "Inilah senyuman manusia paling ikhlas dalam dunia"...


Yesterday...dengan resminya eqal sudah pun mempunyai akaun sendiri...bagaikan mimpi plak...namun inilah realiti....tidak di duga eqal the brave boy mampu ada akaun sendiri....ini semua adalah cadangan dari mak dan bapa mentua, aku dan hubby memang sudah lama berhasrat untuk membuka akaun untuk ketiga-tiga anak kami, namun ada saja halangan....

Sebulan yang lalu mak mentua memberitahu, mereka (mak&bapa mentua) akan memasukkan duit ke akaun eqal..memandangkan bapa mentua kini mempunyai hasil kelapa sawit sendiri (walaupun tak banyak kata abah, tapi eqal tetap ada sharenya)...jadi sebahagian daripada pendapatan sawit tu akan di masukkan ke akaun eqal...waktu itu, aku begitu terharu dan mahu saja aku menanggis kegembiraan, namun aku malu, terlalu banyak pertolongan dan pengorbanan yang mereka hulurkan, rasanya aku tidak mampu membalasnya.....moga tuhan saja yang mampu membalasnya....

Kami membukakan eqal akaun ASG (amanah saham gemilang)..ganding nama dengan hubby hingga umurnya 18 tahun...dalam masa 18 tahun sudah semestinya eqal lebih berduit dari ummi dan ayahnya....nenek dan datuknya mahu one day, eqal tidak menyusahkan sesiapa. Sekurang-kurangnya eqal ada duit sendiri untuk menyara hidupnya sendiri. Insyaallah, eqal boleh berdikari tanpa menyusahkan sesiapa nanti...aku sangat-sangat terharu.....aku hanya mampu mengucap terima kasih buat mak dan abah....


Tiada ulasan: